Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

1900. E-Jet to pierwszy E190-E2 dla Virgin Australia (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Program samolotów E-Jet Embraera osiągnął kolejny kamień milowy. Wczoraj (3 września) linia Virgin Australia odebrała 1900. wyprodukowanego E-Jeta, którym został pierwszy embraer E190-E2 leasingowany od firmy Azorra. Australijska linia zamówiła łącznie osiem maszyn E-Jet nowej generacji w wersji E190-E2.

E-Jety odniosły globalny sukces we flotach ponad 90 linii lotniczych z 60 krajów na całym świecie, odkąd pierwszy samolot wszedł do służby w marcu 2004 r. w PLL LOT. W ciągu ponad 21 lat służby E-Jety przewiozły 2,2 mld pasażerów, wykonały 27 mln lotów i pokonały dystans 145 mln kilometrów.

- Wspaniale jest zaznaczyć ten kamień milowy wraz z dwoma kluczowymi partnerami, Virgin Australia i Azorra. Dostawa pierwszego samolotu E190-E2 do Virgin Australia stanowi znaczący kamień milowy w ewolucji i rozwoju firmy Embraer w regionie. Dzięki wyjątkowej wydajności, niskim poziomom hałasu i emisji oraz zwiększonemu komfortowi pasażerów, model E190-E2 będzie przełomowym krokiem naprzód w stosunku do szanowanej floty samolotów Fokker linii lotniczej, doskonale uzupełniając większe samoloty wąskokadłubowe przewoźnika - powiedział Arjan Meijer, prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation.

1900 dostarczonych E-Jetów

Oficjalna uroczystość odbyła się w siedzibie spółki w São José dos Campos w Brazylii we wtorek 2 września. Wśród gości znaleźli się przedstawiciele Embraera, lessora Azorra Aviation oraz linii Virgin Australia. Nowy jubileusz został osiągnięty w okresie 1,5 roku po tym jak 1800. E-Jet został dostarczony w maju 2024 r. do Royal Jordanian Airlines.

- Jesteśmy niezwykle podekscytowani wprowadzeniem embraerów E190-E2 do floty Virgin Australia Regional Airlines. Zastąpienie naszych fokkerów 100 samolotami nowej generacji pozwoli nam lepiej połączyć klientów z branży surowcowej i społeczności regionalne w całej Australii Zachodniej, zapewniając większą niezawodność, znacznie mniejszy hałas i niższy poziom emisji. Samoloty te są idealnie zaprojektowane do trudnych warunków klimatycznych i środowiskowych, w których działamy, a jednocześnie oferują naszym klientom przestronne i komfortowe warunki podczas lotu - powiedział Nick Rohrlach, dyrektor wykonawczy Virgin Australia Regional Airlines.

Jubileuszowy samolot E190-E2 (VH-E2A), to pierwszy egzemplarz, który trafił do australijskiego przewoźnika. Maszyna posiada specjalną naklejkę na kadłubie, która informuje, że jest to 1900. E-Jet. Samolot posiada imię Coral Bay na cześć niewielkiej nadmorskiej osady położonej 1 200 kilometrów na północ od Perth, w hrabstwie Carnarvon w regionie Gascoyne w Australii Zachodniej. Do końca roku przewoźnik otrzyma jeszcze dwa takie samoloty. Maszyny E190-E2 obsługiwać będą głównie loty regionalne i średniodystansowe, a na pokład zabiorą 100 pasażerów: ośmiu w klasie biznes (2-1) oraz 92 w klasie ekonomicznej (2-2).

- Powitanie Virgin Australia jako nowego klienta stanowi dla naszego zespołu powód do dumy, ponieważ dostarczamy pierwszy samolot E2, który będzie eksploatowany przez dużą grupę lotniczą w Australii, i rozszerzamy naszą obecność w Oceanii. Samolot E190-E2 oferuje wyjątkową wydajność i zmniejszone zużycie paliwa, co czyni go idealnym samolotem dla programu modernizacji floty Virgin Australia. Ten nowoczesny samolot, napędzany silnikami GTF firmy Pratt & Whitney, wspiera zaangażowanie Virgin Australia w zapewnienie niezawodnych, częstych połączeń, jednocześnie poprawiając ogólną wydajność operacyjną - powiedział John Evans, dyrektor generalny i założyciel Azorra Aviation.

Flota grupy Virgin Australia

Flota linii wchodzących w skład grupy australijskiego Virgina, Virgin Australia oraz Virgin Australia Regional Airlines, składa się ze 108 samolotów: dziewięciu boeingów B737-700, 78 B737-800, 12 B737 MAX 8, pięciu airbusów A320, trzech fokkerów F100 oraz jednego embraera E190-E2.

Przewoźnicy oczekują na dostawę 30 samolotów: 10 boeingów B737-8 MAX, 13 B737-10 MAX oraz siedmiu embraerów E190-E2.

Rodzina E-Jet E2

W 2013 r. Embraer ogłosił następcę pierwszej rodziny E-Jetów. E2 to druga generacja samolotów regionalnych brazylijskiej firmy. Wersje E175-E2 i E195-E2 są nieco większe od obecnych E175 i E195. E175-E2 ma o jeden rząd siedzeń więcej i może pomieści do 88 pasażerów. E195-E2 "urósł" aż o trzy rzędy siedzeń do maksymalnej pojemności 146 pasażerów. E190-E2 został podobnej wielkości co E190 i może przewozić do 110 osób. Samoloty z rodziny E2 otrzymały nowe silniki, skrzydła, nową kabinę a także pełny system fly-by-wire (FBW). Wyłącznym dostawcą silników jest firma Pratt & Whitney. Nowe wersje z rodziny E175 oraz E190/195-E2 są napędzane kolejno przez silniki PurePower PW1700G i PW1900G. Zastępują one obecnie użytkowane jednostki napędowe General Electric CF34.

Pierwszego E-Jeta E2 (E190-E2) dostarczono do linii Wideroe w maju 2018 r., pierwszego E195-E2 we wrześniu 2019 r. do linii Azul, natomiast wejście do służby najmniejszej wersji z rodziny E-Jetów E2, E175-E2, zostało wstrzymane. Brazylijski producent przewiduje, że w ciągu następnych 20 lat na rynku będzie zapotrzebowanie na ponad 6 tys. nowych samolotów o wielkości do 130 miejsc. W tej chwili Embraer, według swoich danych, ma około 49 proc. udziału w tym rynku. Do tej pory zamówiono 407 embraerów E-jet E2, w tym 330 E195-E2. Do końca lipca br. dostarczono 168 samolotów z rodziny E2: 28 E190-E2 oraz 140 E195-E2.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

WestJet zamawia 67 boeingów (B737 MAX i B787)

Pasażer i linie lotnicze

WestJet zamawia 67 boeingów (B737 MAX i B787)

Piotr Bożyk 04 września 2025

Grupa LATAM zaprezentowała nową klasę Premium Comfort

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Air France: Odświeżona kabina w embraerach E190 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Air France: Odświeżona kabina w embraerach E190 (zdjęcia)

Piotr Bożyk 02 września 2025

Virgin Atlantic polubiły tatuaże. Przewoźnik łagodzi zasady

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic apelują o rządowe wsparcie

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic apelują o rządowe wsparcie

Rafał Dybiński 01 kwietnia 2020

Pozostałe z wątku:

WestJet zamawia 67 boeingów (B737 MAX i B787)

Pasażer i linie lotnicze

WestJet zamawia 67 boeingów (B737 MAX i B787)

Piotr Bożyk 04 września 2025

Grupa LATAM zaprezentowała nową klasę Premium Comfort

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Air France: Odświeżona kabina w embraerach E190 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Air France: Odświeżona kabina w embraerach E190 (zdjęcia)

Piotr Bożyk 02 września 2025

Virgin Atlantic polubiły tatuaże. Przewoźnik łagodzi zasady

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic apelują o rządowe wsparcie

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic apelują o rządowe wsparcie

Rafał Dybiński 01 kwietnia 2020

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij